Hej!

Imorgon bitti publicerar Aftonbladet en artikel med de fyra partiledarna, maa att regeringen nästa torsdag har suttit i 100 dagar. Under de kommande dagarna kommer det även i olika sammanhang att presenterats vad som gjorts inom, vad som är på gång och vad som kommer genomföras närmast inom samarbetsprojektens olika områden. Men redan i morgondagens artikeln sker en delredovisning med de 40 viktigaste besluten. Ni ser artikeln nedan, och som vanligt – ingen spridning innan publicering. När artikeln publicerats kommer vi även att skicka ut Noterat till alla medlemmar.

Den första samarbetsprojekt-pressträffen om de 100 första dagarna kommer även den att vara redan imorgon kl 08.00. Deltar gör socialminister Jakob Forssmed, sjukvårdsminister Acko Ankarberg Johansson och Linda Lindberg, socialpolitisk talesperson, Sverigedemokraterna. Pressträffen berör vad som hänt och planeras i de samarbetsprojekt som rör hälso- och sjukvården. Jag återkommer med underlag.

Här går pressträffen att följa: https://www.regeringen.se/pressmeddelanden/2023/01/presstraff-om-de-100-forsta-dagarna-pa-omradet-for-halsa-och-sjukvard/

Källa: Jessica Häggroth